%0 Journal Article %T شناخت علامت تجارتی در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی %J فصلنامه پژوهش های حقوق تطبیقی عدل و انصاف %I جواد ساسانی %Z 26453843 %A ساسانی, جواد %D 2018 %\ 05/22/2018 %V 1 %N 1 %P 101-126 %! شناخت علامت تجارتی در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی %K کلید واژه‌ها: حقوق مالکیت های صنعتی/علامت تجاری/ نظام حقوقی ایران %R %X علامت تجاری به عنوان محصول فکری انسان و منقول غیر مادی، از جمله حقوق مالکیت صنعتی بوده و اغلب با کالا به کار می­رود و نقش آن، معرفی منشاء تولید کالا و آگاه سازی مصرف کننده از کیفیت ویژه‌ی محصولی است که آن علامت را به همراه دارد. با توجه به اهمیت علامت تجاری به لحاظ حقوقی و اقتصادی، بررسی و شناخت آن برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان کالاها و ارائه دهندگان خدمات امری ضروری و اجتناب ناپذیر می­باشد، رشته حقوق نیز به عنوان تنظیم کننده ارتباط موارد پیش گفته می تواند به شناخت اصولی این نهاد کمک بسزایی داشته باشد؛ با این دیدگاه مقاله حاضر سعی در شناسایی و تبیین علامت تجاری در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی دارد.   %U http://www.aeclrjournal.ir/article_65602_6628f636bb140f72a5bb25469c761e3a.pdf