مقاله پژوهشی
نحوه اجبار به انجام تعهدات قراردادی (حقوق ایران-فقه امامیه)
نحوه اجبار به انجام تعهدات قراردادی (حقوق ایران-فقه امامیه)

هادی آقاپور

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 7-21

چکیده
  چکیدهلزوم احترام به قرارداد، انجام تعهدات ناشی از آن می باشد طوری که عدم ایفای تعهدات قراردادی دارای ضمانت اجراهای متعددی می باشند که از مهم ترین آنها در نظام حقوقی ایران و فقه اسلام اجبار و فسخ معامله ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
خسارت ناشی از بازداشت با مطالعه تطبیقی در حقوق انگلیس
خسارت ناشی از بازداشت با مطالعه تطبیقی در حقوق انگلیس

مریم سید حاتمی؛ فاطمه کریمیان

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 22-45

چکیده
  یکی از موضوعاتی که در رشته حقوق خصوصی محل بحث است، مفهوم خسارت و شیوه­های جبران آن می­باشد. در همه نظام­های حقوقی آنچه مسلم می­باشد این است که هرگاه ضرر وارد گردد باید جبران شود ضرر نیز ممکن است ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
مطالعه تطبیقی تخلفات کارکنان آموزش و پرورش ایران انگلستان و جمهوری آذربایجان
مطالعه تطبیقی تخلفات کارکنان آموزش و پرورش ایران انگلستان و جمهوری آذربایجان

محمد غفاریان؛ ولی ساسانی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 46-73

چکیده
  تخلفات اداری را می­توان به سه دسته تقسیم کرد : اول-تخلفاتی که فقط می­توانند در محیط اداری یا ساعات موظف اداری صورت گیرد مانند ترک خدمت درخلال ساعات موظف اداری و... دوم-تخلفاتی که هم درخلال ساعات اداری ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
مطالعه تطبیقی حقوق بشر در اعلامیه جهانی حقوق بشر و رساله حقوق امام سجّاد (ع)
مطالعه تطبیقی حقوق بشر در اعلامیه جهانی حقوق بشر و رساله حقوق امام سجّاد (ع)

سید باقر سیدی بنابی؛ میثم ندایی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 74-100

چکیده
  حقوق بشر آن دسته از حقوقی است که انسان به دلیل انسان بودن و فارغ از اوضاع و احوال متغیر اجتماعی یا میزان قابلیت و صلاحیت فردی او، از آن برخوردار است. در این پاسخ فرض بر این نهاده شده که یک سلسله هنجارها، ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
شناخت علامت تجارتی در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی
شناخت علامت تجارتی در نظام حقوقی ایران با نگرشی در کنوانسیون های بین المللی

جواد ساسانی

دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1397، صفحه 101-126

چکیده
  علامت تجاری به عنوان محصول فکری انسان و منقول غیر مادی، از جمله حقوق مالکیت صنعتی بوده و اغلب با کالا به کار می­رود و نقش آن، معرفی منشاء تولید کالا و آگاه سازی مصرف کننده از کیفیت ویژه‌ی محصولی است ...  بیشتر